Sladko življenje
LA DOLCE VITA
, 1960., Italija, 174 min.
"Sladko življenje", metaforična drama o plitvosti sodobne družbe ne spada med najbolj priljubljena dela filmarja Federica Fellinija (1920-1993), vendar v njegovem opusu zagotovo zavzema mesto ključnega filma, ker deli obdobje neorealističnih navdihov, klasične naracije in modernističnego obdobje, v katerem prevladujejo metanarativnost in bolj prepoznavna fellinijevska mozaična struktura nizanja situacij iz odtujenega vsakdana z junaki v iskanju lastnega bitja.
Rimski novinar Marcello Rubini (M. Mastroianni) je v neprestanem iskanju družbenih senzacij, s katerimi polni svoje članke, natisnjene v priljubljenem časopisu. Del njegovega dela je, da je prisoten na vsakem dogodku, o katerem govori smetana italijanskega glavnega mesta: odprtju velike izložbe, novinarski konferenci slovite filmske zvezde Sylvije (A. Ekberg), ki v Cinecittà snema najnovejši film, razuzdani zabavi visoke družbe ...
Spotoma v nočnem lokalu sreča očeta, odpelje v bolnišnico dekle, ki je zaradi njegove nezvestobe poskušala narediti samomor, pospremi prijatelja, ki mu je samomor uspel, na morski obala pričaka meduzo kot nevsakdanji ulov lokalnih ribičev ...
Prav s tem filmom Fellini močno oblikuje svojega zvestega igralskega tolmača, Marcella Mastroiannija (8 in pol) - ki ga kasneje prevzamejo Antonioni, Ferreri, Germio, Monicelli, Scola in drugi velikani, kot predstavnika pasivne inteligence, nesposobne za nasprotovanje svetu, temelječem na praznih materialnih dobrinah.
Film, posnet leta 1960 prinaša tudi vrsto drugih, ne samo filmskih inovacij, kot so paparazzi, ki svoj naziv dogujejo priimku Fellinijevega lika, ki ga tolmači Walter Santessu in tudi same sintagme sladko življenje, s katero pogosto povezujejo vegetiranje t.i. zlate mladine in po katerem je ime dobilo značilno oblačilo. Veličino in večplastnost ustvarjanja enega od največjih umetnikov 20. stoletja in filmskih avtorjev od začetka kinematografije, Federica Fellinija ter verjetno prvega režiserskega superzvednika, je težko, če ne nemogoče dojeti brez poznavanja tega filmskega žanra z značilnim grenkim humorjem, melodramatiko in tragičnostjo.