Moj TV - TV Program za 200+ kanala
Zamenjava
  • Naša ocena6/10
  • Vaša ocena-

Zamenjava

The Switch

, 2010., , 101 min.
ZamenjavaZamenjavaZamenjavaZamenjavaZamenjava
0.0
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Potrebujemo vašu ocenu!
S temi besedami, namenjenimi najboljšemu prijatelju Wallyju, se Kassie poda v iskanje idealnega darovalca sperme, a se ji načrti sfižijo – v nori komediji podjetij Miramax Films in Mandate Pictures Zamenjava, ki sta jo po črtici Baster Jeffreyja Eugenides »Ne morem čakati na nekaj, kar se morda ne bo nikoli zgodilo!« -Kassie S temi besedami, namenjenimi najboljšemu prijatelju Wallyju, se Kassie poda v iskanje idealnega darovalca sperme, a se ji načrti sfižijo – v nori komediji podjetij Miramax Films in Mandate Pictures Zamenjava, ki sta jo po črtici Baster Jeffreyja Eugenidesa in scenariju Allana Loeba režirala Josh Gordon in Will Speck. Igrajo Jennifer Aniston, Jason Bateman, Patrick Wilson, Jeff Goldblum in Juliette Lewis; producenta sta bila Albert Berger in Ron Yerxa, Nathan Kahane, Jennifer Aniston in Kristin Hahn pa izvršni producenti. ZGODBA Nevrotični, sebični in pesimistični Wally Mars (Jason Bateman) ima s partnerjem z newyorške borze Leonardom (Jeff Goldblum) velik finančni uspeh, a to ne vpliva na njegov do temeljev temačni pogled na svet. Edina svetla točka je njegova najboljša prijateljica, prelepa in zabavna Kassie (Jennifer Aniston) – ki pa je na Wallyjevo nesrečo zadovoljna s tem, da sta zgolj prijatelja. Kassie, ki je pri svojih štiridesetih in še nekaj samska, naznani, da hoče otroka, in da jo dejstvo, da nima moža ali fanta, pri tem ne bo ustavilo. Wallyja kar nosi od sreče v pričakovanju, kakšno vprašanje sledi, a Kassie ga hitro postavi na trdna tla: rada bi, da ji pomaga najti idealnega darovalca sperme, ne pa, da bi bil on darovalec. Kassie kmalu najde, kar išče: očarljivega in skandinavsko lepega Rolanda (Patrick Wilson). Na »zabavi ob oploditvi«, ki jo za Kassie pripravi njena najboljša prijateljica Debbie (Juliette Lewis), Wally poskrbi za zamenjavo, ki bo spremenilo življenja, potem pa omedli in se ničesar ne spominja. Kassie takoj zanosi in se preseli v domačo Minnesoto, kjer namerava vzgajati otroka. Sedem let pozneje se spet preseli v NewYork in Wally, ki je še vedno nevrotičen in samski, spozna njenega predragega – čeravno nekoliko nevrotičnega – sina Sebastiana (Thomas Robinson). Fanta se takoj ujameta in Wally vse več časa prebije s Sebastianom. Vse bolj mu je nenavadno, kako podoben mu je fant, čeprav slednji ve, da ga je zaplodil »semenko« in ne kak pravi oče. Wally je vse bolj prepričan, da je Sebastian njegov – da je nekako sabotiral Kassiejino nosečnost. A kako naj ji to pove? Kassie se pripravlja na poroko in na to, da si ustvari družino, kakršno si je vedno želela. Če ji pove resnico zdaj, jo morda za vedno izgubi. In če je ne pove, morda izgubi lastnega sina. A to, kako moški gleda na svet, ko je mlad in samski, je nekaj povsem drugega kot to, kako na svet gleda, ga ima rad žensko in ima svojega otroka. Nevrotični Wally zbere pogum, pogleda resnici v oči in se poda v največje tveganje v svojem življenju. ROJSTVO ZAMENJAVE Zamenjava je nastala na podlagi črtice Baster izpod peresa Pulitzerjevega nagrajenca Jeffreyja Eugenidesa, avtorja romanov The Virgin Suicides in Middlesex. Scenarist Allan Loeb je zgodbico odkril, ko je bila leta 1996 prvič objavljena v časniku The New Yorker in zdelo se mu je, da bi bila krasna podlaga za film. S pomočjo producentov Alberta Bergerja in Rona Yerxa iz Bona Fide Productions je spisal scenarij, ki je prišel pod roke producentu Nathanu Kahaneju, predsedniku podjetja Mandate Pictures (Juno, Stranger Than Fiction); ta je bil navdušen: »To se nam je zdel popolnoma svež pristop k edinstveni snovi, zato smo poklicali Alberta in Rona, s katerima smo nekoč že sodelovali, in jima povedali, da nas projekt zelo zanima.« Berger in Yerxa sta v zadnjih letih producirala pisano paleto priljubljenih in kritiško priznanih filmov, kot so Little Miss Sunshine, Election, Cold Mountain, Bee Season in Little Children. K zasnovi Zamenjave ju je po Yerxovih besedah pritegnilo to, da imata »rada komedije, ki razkrivajo skrite družbene silnice v Ameriki. Ta projekt je imel edinstveno zasnovo in je prinesel nasprotujoče si družbene koncepte.« Vendar pa Berger pravi, da zgodba zaradi tega ne bo gledalcem nič manj blizu: »Ta film, predvsem lik Kassie, bo gledalcem zelo domač. Prebija se skozi dilemo, ki je dandanašnji ženskam precej blizu. Kariero ima, izobražena je in imela je razmerja, ki se niso obnesla, kot si je bila zamislila. Želi si otroka in rada bi našla ravnovesje med družino in kariero, zato glede tega nekaj ukrene. To, da se nekdo nečesa loti sam, je ljudem zelo blizu.« Kot pravi Jennifer Anniston, »Kassie spoznamo na tisti točki v njenem življenju, ko je pripravljena na otroka. Svojega najboljšega prijatelja opozori, da se bo zadeve lotila sama, saj si bolj želi otroka kot potrebuje moškega, kar se mi zdi sila zanimivo. Ne vem, če bi se tega tako lotila tudi sama, a ona se; in mnogo žensk se tudi.« Yerxu se zdi, da so s takšno zgodbo lahko še bolje raziskali in razvili žanr komedije. Film opisuje kot »subverzivno komedijo«, saj v njej sploh ni običajnih nedolžnih napakic, kot so, če izgubiš telefonsko številko in jo moraš najti, ali če narobe razumeš sporočilo in potem verjameš nekaj, kar sploh ni res. Nathan Kahane dodaja, je »srž te zgodbe Wallyjevo potovanje. Je običajen fant, tako zadrt, da redkokdaj ve, kaj hoče in kako do tega priti. Ko naposled ukrepa v skladu s svojimi čustvi, pa stori nekaj groznega; in ne moremo si kaj, da se ne bi smejali temu, kako se skuša odkupiti in postati človek, ki bi mu fant s ponosom rekel očka.« V Zamenjavi Wallyja zaradi tega, kar je storil, grozno grize vest. Če Kassie pove, lahko za vedno izgubi prijateljico, v nasprotnem primeru pa bi bil kot otrok, ki se ne zaveda obvez odraslega moškega. Prvič v življenju mora odrasti in prevzeti odgovornost za lastna dejanja – ne glede na izid – kajti to se spodobi. Po drugi strani se mora Kassie spopasti z izdanim zaupanjem – najboljši prijatelj jo je prevaral na najhujši možni način. Njeno nedolžno sprenevedanje, da je Sebastian po videzu in obnašanju neverjetno podoben Wallyju, je njen način, da zavlačuje neizbežno spoznanje in s tem dejstvo, da se bo morala spopasti tudi z lastnimi odločitvami. »Kar se tiče žanrskih značilnosti,« pravi Bateman, »ne gre za torte v obraz, za fizično komedijo. Gre za smeh, ki prihaja iz resničnih situacij, zato se ne zatekamo v fizične rešitve. Ne gre za komedijo, ob kateri bi se krohotali. Poganjajo jo liki in odzivi – stvari, ki jih rad počnem in snov, ob kateri se nasmejim. Če ste se kdaj smejali mojim likom, vam bo ta film všeč.« »Po eni strani gre res za komedijo,« pravi Yerxa, »a vsebuje tudi nauk: kaj se zgodi, če nisi odkrit glede svojih čustev ali nisi dovolj globok, pa se skoraj vedno obnašaš ravno nasprotno od tistega, kar resnično čutiš, potrebuješ, hočeš. Tak je lik, ki ga igra Jason Bateman. Jennifer Anniston igra močan, samostojen lik, ki si je na jasnem, kaj si želi. Trdo se drži svojih načel in je kljub vsem nepričakovanim oviram dobra mati.« Yerxa povzame: »Zanimivo, da je Kassie vseskozi dobra mati, medtem ko Wally, ko prvič sreča Sebastiana, kar otrpne. Ne prenaša človeške navezanosti na otroke, zato je to srečanje zanj začetek odkrivanja. Sebastiana ne prenaša, saj ga pri njem motijo iste reči, ki ga motijo pri njem samem. Otroka bo vzljubil le, če spozna in vzljubi tudi sebe.« Kar se tiče igralke za vlogo odločne Kassie, ustvarjalci pravijo, da niso nikoli dvomili, koga hočejo: »Najprej smo poklicali Jennifer Aniston, ki je bila idealna,« pravi Yerxa. Definicijo lika, njen položaj in komične, a vendar prisrčni trenutke v scenariju smo pisali okoli nje.« Albert Berger se strinja: »Jennifer smo imeli v mislih že od začetka, saj je v komedijah izjemna in je ta hip na ravno pravi točki v svoji karieri.« Anistonova je pri filmu s poslovno partnerko Kristin Hahn sodelovala tudi kot izvršna producentka: »Jennifer, ki je prava profesionalka,« ve povedati Berger, »je v obeh vlogah pozitivno vplivala na film. Elegantna je, radodarna in zna uporabiti svoj vpliv – rahločutno, a dobro – v dobro produkcije. Kristin je izjemno sposobna producentka in posneti film z njima je bil pravi užitek. Anistonova in Jason Bateman sta že dolgo prijatelja in igralec kolegico nadvse občuduje. »Lepo je bilo dobiti priložnost, da imam z njo več kot le dva prizora, kot sem ju imel v The Break Up,« pravi. »Posneti cel film z njo je bilo čudovito, kot sem si obetal, in izkoristila sva dejstvo, da se tako dobro poznava, sploh ker tu igrava najboljša prijatelja. Neverjetno je nadarjena. Mislim, da včasih ljudje, ki zgledajo tako dobro, po krivici niso dovolj cenjeni kot igralci; ona je sijajna.« Je pa bil za ustvarjalce pravi izziv najti primernega otroka za vlogo Sebastiana. Režiserja in iskalec igralcev Doug Abel so po osnovnih šolah v New Yorku in Los Angelesu dva meseca iskali primernega; nazadnje so v Los Angelesu našli šestletnega Thomasa Robinsona: »Ko smo Thomasa videli na posnetku,« se spominja Speck, »smo vedeli, da ga moramo videti še v živo.« Gordon dodaja: »Ima idealno ravnovesje med ranljivostjo in introspekcijo, ki jo lik zahteva, pa še na pogled je podoben Jasonu Batemanu.« Berger ima za Thomasa same pohvale: »Veliko smo delali z otroki pri filmih Little Miss Sunshine, King of the Hill, Little Children in Bee Season. Thomas Robinson je bil fantastičen. Je rojen igralec, čudovit otrok je, pa še trdo gara. Nauči se svojega besedila, pa gre za precej zahtevno vlogo. Igra otroka, ki še ni docela oblikovana osebnost in ki si grozno želi očeta, ki ga je pogrešal prvih šest let svojega življenja. Gre za čustveno zahtevno vlogo, hkrati pa vsebuje precej humorja. Thomas se je res izkazal.« Berger in Yerxa sta navdušena tudi nad režiserjema Joshom Gordonom in Willom Speckom, ki ju poznata po delu pri oglasih in odštekani komediji Blades of Glory. »Zdela sta se nama idealna za naš film, saj obvladata tako odštekanost kot fizično komedijo,« pravi Yerxa, »hkrati pa sta želela raziskati tudi like, krizo njihove vesti in druge globlje zadeve.« Speck meni, da ga je z Gordonom k filmu pritegnila njegova drugačnost: »Po mojem naju je prevzelo to, da ni veliko izumetničenega pleteničenja. Liki delujejo resnično in stojijo na trdnih tleh. Zdelo se nama je kot nekaj, kar se odvija v resničnem življenju.« »Za to gre,« sklene Gordon, »na kakšne zanimive načine lahko nastane družina. Ni treba slediti natanko določenim smernicam; in v tem filmu jim ti ljudje res ne sledijo.« IGRALCI je vsestranska igralka, ki jo je oče, igralec is žajfaste serije Days of Our Lives John Aniston že kot otroka predstavil igralskemu poklicu; njen boter je bil pokojni Telly Savalas. Poleg uspeha, ki ga je doživela v nanizanki Friends, je Anistonova na seznam svojih igralskih dosežkov dodala raznolike vloge na velikem platnu: pravkar je zaključila snemanje filma Just Go With It, pred kratkim smo jo videli ob Gerardu Butlerju v romantični komediji The Bounty Hunter, nastopila je v filmih He’s Just Not That Into You, Management, Love Happens, Marley & Me, The Break-Up, Friends With Money, Rumor Has It, Derailed, Along Came Polly, Bruce Almighty, Rock Star, She’s the One, Picture Perfect, 'Til There Was You, The Object of My Affection, Office Space, Dreams for an Insomniac… Za vlogo v kritiško hvaljenem filmu The Good Girl je bila v igri za nagrado Independent Spirit. Leta 2006 je debitirala kot režiserka s kratkim filmom Room 10, seveda pa ne gre pozabiti njenih dosežkov na TV: deset sezon humoristične nanizanke Friends ob Courteney Cox-Arquette, Mattu LeBlancu, Matthewu Perryju, Davidu Schwimmerji in Lisi Kudrow, ki ji je prinesla 5 nominacij za emmyja, dve nominaciji za nagrado Ceha filmskih igralcev in dve nominaciji za zlati globus, poleg tega pa je dobila enega emmyja in en zlati globus. Po študiju igralstva v New Yorku je nastopala v off-Broadwayskih predstavah in leta 1989 dobila prvo vlogo na TV v seriji Molloy, nato pa je gostovala še v serijah The Edge, Ferris Bueller, Herman’s Head, Quantum Leap in Burke’s Law. , igralec, producent in režiser, je leta 2004 dobil zlati globus za vlogo v seriji Arrested Development; z vlogo se je potegoval tudi za emmyja in dvakrat za nagrado Ceha filmskih igralcev. Odtlej si je priboril sloves glavnega igralca tudi na velikih platnih, čeprav se kot producent in scenarist še vedno vrača k TV. Trenutno snema komedije Paul, The Change Up in Horrible Bosses, slednjo spet z Jennifer Aniston, Colinom Farrellom in Jamiejem Foxxom, in pripravlja The Remarkable Fellows, ki jo producira po lastni zamisli in po scenariju in v režiji Joeja Carnahana, s katerim sta sodelovala že leta 2006 pri filmu Smoking Aces. Leto 2009 je bilo zanj eno najbolj plodnih: videli smo ga ob Georgeu Clooneyju v Up in the Air, Couples Retreat, Extract in State of Play. Na malih zaslonih ima s svojim podjetjem F+A Productions pogdobo za ustvarjanje vsebin za 20th Century Fox Television, ki jo je sklenil, ko je Foxu predal pilotsko epizodo serije Do Not Disturb, ki jo je režiral. Z ustvarjalcem serije Arrested Development Mitchem Hurwitom je posnel risano serijo Sit Down, Shut Up in režiral in produciral še eno pilotsko epizodo za serijo The Merger. Leta 2008 je igral v akcijskem filmu Hancock, Juno in The Kingdom, pred tem pa v Mr. Magorium’s Wonder Emporium, The Ex, The Break-Up, Dodgeball: A True Underdog Story, Starsky & Hutch in The Sweetest Thing. Kot najstnik je igral v seriji Silver Spoons in njeni izpeljanki It’s Your Move, v Valerie/Valerie’s Family, The Hogan Family in Little House on the Prairie. Januarja letos je z dolgoletnim prijateljem in soigralcem iz serije Arrested Development Willom Arnettom najavil nastanek produkcijske hiše DumbDumb Productions za digitalne vsebine. je nagrajeni gledališki igralec (The Full Monty, Fascinating Rhythm, Bright Lights, Big City, Tenderloin, Carousel, Miss Saigon…). Na velikih platnih se je izkazal v filmih Watchmen, Passengers, Lakeview Terrace, Life in Flight, Evening, Purple Violets, Brothers Three: An American Gothic, Running With Scissors, Little Children, Hard Candy in Barry Munday, na TV pa v Angels in America, v kateri se je potegoval za emmyja in zlati globus za stranskega igralca. velja za enega najbolj nadarjenih in spoštovanih igralcev svoje generacije. Kariera na filmu, TV in v gledališču mu je prinesla nemalo hvale kritikov, nazadnje za vlogo v Schraderjevem filmu Adam Resurrected. Trenutno nastopa v kriminalistični nanizanki Law and Order: Criminal Intent. Leta 2008 je ob Kevinu Spaceyju v Londoniu nastopil v Mametovi gledališki drami Speed-the-Plow; leta 2007 je bil v igri za emmyja kot gost v seriji Will & Grace. Pred tem je nastopil v filmih Man of the Year, Fay Grim, v dokumentarcu Pittsburgh, v TV filmih The Life Aquatic, Spinning Boris, War Stories, Igby Goes Down… Po uspehu na Broadwayu in vlogi v filmu Death Wish je mladeniča »odkril« Robert Altman in mu ponudil vlogi v svojih filmih California Split in Nashville, ki sta bili za Goldbluma pravi odskočni deski: od takrat je nastopil v filmih, kot so Jurassic Park, Independence Day, The Lost World: Jurassic Park, Holy Man, The Prince of Egypt, Nine Months, Annie Hall, The Big Chill, Silverado, The Fly, Deep Cover, Next Stop Greenwich Village, Remember My Name, The Right Stuff, Threshold, Between the Lines, Invasion of the Body Snatchers, The Adventures of Buckaroo Bonzai, Into the Night, The Tall Guy in v TV filmu Lush Life. V igri je bil celo za oskarja – kot režiser kratkometražnega filma Little Surprises. velja, odkar je občinstvo in kritika očarala v trilerju Cape Fear in se z vlogo potegovala za oskarja, za eno najbolj nadarjenih in vsestranskih igralk svoje generacije. Doslej je snemala z najbolj vidnimi režiserji, kot so Martin Scorsese, Woody Allen, Lasse Hallström, Oliver Stone in Garry Marshall. Naj vlogam daje dramatično avtentičnost ali naravni komični izraz, Lewisova ima neverjeten razpon in izviren, presunljiv igralski slog. Že pri šestih letih je vedela, da hoče biti na odru. Pri 12-ih je dobila vlogo v TV filmu Home Fires, potem igrala v nekaj humorističnih nanizankah, med drugim v The Wonder Years, in presedlala k filmu v komediji National Lampoon's Christmas Vacation in v drami Crooked Hearts. Pri 16-ih je v TV filmu Too Young to Die? Tako očarala Scorseseja, da ji je ponudil vlogo v Cape Fear. Nato je z Woodyjem Allenom sodelovala pri Husbands and Wives, nastopila v uspešnicah in kritiško hvaljenih filmih Kalifornia, Romeo Is Bleeding, What's Eating Gilbert Grape, Natural Born Killers, Mixed Nuts, Strange Days, From Dusk Till Dawn, Evening Star, The Other Sister, Old School… in v TV filmih My Louisiana Sky ter Hysterical Blindness Mire Nair. Tri leta se je umaknila iz igralskih vod in se posvetila zgolj svoji glasbeni karieri (pred kratkim je izdala tretji studijski album Terra incognito), potem pa za podjetje Drew Barrymore in v Drewini režiji posnela Whip It, igrala v režijskem prvencu Marka Ruffala Sympathy for Delicious in v neodvisni drami Betty Anne Waters s Hilary Swank, Melisso Leo, Minnie Driver in Samom Rockwellom. se v Zamenjavi prvič preizkuša na filmskih platnih, sicer pa je igra tudi v tretji sezoni kultne nadaljevanje Heroes. Poleg tega igra klavir in bobne, poje pop glasbo in sodeluje v zboru. Tudi njegov brat Bryce je igralec. USTVARJALCI sta se spoznala na filmski šoli v New Yorku in začela sodelovati kot scenarista in sorežiserja mnogih nagrajenih kratkih filmov, med katerimi je tudi Culture s Philipom Seymourjem Hoffmanom, ki se je potegoval za oskarja. Kadar nista delala na projektih, ki jima jih je ponudil studio, sta režirala oglase – najprej za podjetje RSA Productions Ridleyja in Tonyja Scotta, nato za lastno podjetje Furlined. Zadnjih 7 let sta režirala na stotine oglasov in osvojila nagrade za podjetja, kot so Levis, Pepsi, Visa, Samsung in GEICO – njuna je tudi priljubljena kampanja z jamskimi ljudmi (Cavemen). Leta 2007 sta režirala svoj celovečerni prvenec Blades of Glory z Willom Ferrellom, nato pa serijo Cavemen. Trenutno s Scottom Struberjem iz DreamWorksa razvijata komedijo, ki jo bosta tudi izvršno producirala, ter komedijo za Mandate Pictures. je leta 1993 z Ronom Yerxo ustanovil podjetje Bona Fide Productions, ki je produciralo King of the Hill Stevena Soderbergha, Election, The Wood, Cold Mountain, dokumentarec I Am Trying to Break Your Heart, Bee Season The Ice Harvest, Little Miss Sunshine in Little Children. Albert je bil izvršni producent filmov Crumbs, Hamlet 2 in dokumentarca Ain’t in It for My Health. Naslednji projekt podjetja je Nebraska v režiji Alexandra Payna. Po maturi je Berger upravljal gledališče Sanburg v Chicagu, ki ga je imel tudi v lasti. Po univerzi se je preselil v Los Angeles in pisal scenarije za studie in producent Rogerja Cormana, nato pa je postal podpredsednik podjetja Marvin Worth Productions pri Paramount Pictures, kjer je med drugim sodeloval pri filmu Malcolm X. je soustanovitelj podjetja Bona Fide Productions. je do leta 1992 delal pri Gospodarski zbornici v Chicagu, potem pa se je preselil v Los Angeles in začel pisati scenarije. Ob delu je obiskoval tečaj pisanja scenarija in kmalu prodal svoj prvi izdelek, The Second Time Around, podjetju DreamWorks. Nato se je prebijal z minimalno plačo za scenarije, ki so končali v košu ali pri drugih studiih; skoraj je že obupal, a je leta 2004 Sonyju prodal scenarij za The Only Living Boy in New York odtlej za pet velikih studiev spisal že 11 scenarijev. Prvi scenarij, ki je po njegovem scenariju prišel na velika platna, je Things We Lost in the Fire; za Sony je spisal 21, za Oliverja Stona pa trenutno piše Wall Street 2. je pred kratkim za Juliana Jarroda posnel novo priredbo romana Brideshead Revisited z Emmo Thompson; kamero je posodil še filmom Hott Fuzz, Son of Rambow, Stander, The Cicerones in Hideous Man Johna Malkovicha.
Oglaševanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Pogoji uporabe  •  Facebook  •  Twitter
© 2024 Moj TV Portal d.o.o. Moj TV - TV Program za 200+ kanala