Koncert
        
        
The Concert / Le concert
, 2009., Francija/Italija/Rusija, 119 min.
        
            
        
        
       
        
        
        
     
    
    
        
        
        Andrei Filipov je bil genij, sloviti dirigent najznamenitejšega ruskega orkestra, teatra Bolšoj. Ko pa ni hotel odpustiti židovskih glasbenikov, so ga komunisti na vrhuncu slave vrgli iz službe. Zapadel je v depresijo, se zatekel k pijači. In zdaj, pri petdesetih letih, dela v Bolšoju kot čistilec. Nekega dne pa prestreže faks s povabilom bolšojskega orkestra v Pariz in domisli se nore ideje: zbral bo svoje stare prijatelje, nekdanje glasbenike, ki se v Moskvi komaj preživljajo kot taksisti, trgovci z bolšjih trgov, snemalci zvočnih efektov za pornografske filme … Odpotovali bodo v Pariz names
        
     
    
     
         "Verjamem, da je današnjo krizo vrednot povzročil virtualni svet.  Resnične vrednote, kot so delo, pristni medčloveški odnosi, čas,  prijateljstvo in znanje, smo odrinili na stran v zameno za bolj  virtualne vrednote denarja, informacij, divjega tempa, komunikacije in  razvijanja vedno novih orodij. Občutek imam, da današnji človek hrepeni  po vrnitvi k pravim vrednotam. Zaveda se tudi, da se resnično bogastvo  skriva v Drugem in poskuša ponovno vzpostaviti ravnovesje med  posameznikom in skupnostjo. V tem pogledu film razkriva, da brez  prijateljstva, brez srečanja z drugo in drugačno kulturo, ne moremo  doseči sreče. /…/ Vsak totalitarni režim živi v strahu pred intelektualci, ki lahko s  svojimi nazori okužijo množico in jo napeljejo k uporu. Brežnjev, med  drugimi, ni zaupal Židom, ki so pogosto javno opozarjali na pereče  tematike, veliko pa jih je imelo še sorodnike v tujini, kjer so lahko  širili njihova sporočila. Zato se je znebil židovskih glasbenikov  bolšojskega orkestra in tudi Rusov, ki so se jim postavili v bran. Prav  tako kot se je režim bal Romov in sploh vseh manjšin, ki se niso  uklanjale njegovi avtoriteti. Pravzaprav se Romi niso v nobeni državi  uklanjali ukazom, to so najsvobodnejši ljudje na svetu. In to realnost  sem želel implicitno prikazati. Po drugi strani pa sem hotel pokazati,  kako lahko na videz neznaten dogodek, kot je odpustitev dirigenta in  židovskih glasbenikov - zaneti grozovito travmo cele generacije, ki se  bo z njo soočala še naslednjih trideset let. Tako so bile zatrte usode  neštetih ljudi iz vzhodnega bloka." 
Radu Mihaileanu, režiser in scenarist 
 
Radu Mihaileanu
 
Radu Mihaileanu (rojen v Bukarešti leta 1958) je v Franciji živeči  scenarist in režiser židovskega rodu. Kot igralec, dramatik in  gledališki režiser deluje znotraj domače gledališke skupine. Pod  Ceauşescujevim režimom leta 1980 prek Izraela pobegne v Francijo in se v  Parizu vpiše na filmski inštitut IDHEC (danes slovito pariško filmsko  šolo FEMIS). Filmsko kariero nastopi kot asistent režije pri režiserjih  Marcu Ferreriju, Fernandu Truebi, Nicole Garcia in Edouardu Niermansu.  Za prvi igrani celovečerec
Trahir
(1993), zgodbo o disidentskem  pisatelju, ki jo posveti očetu, prejme prestižno nagrado Grand Prix des  Amériques na festivalu v Montrealu. Mednarodni uspeh in priznanje mu  leta 1998 prinese drugi celovečerni igrani film
Train de vie
,  zgodovinska saga skupnosti, ki se v izogib deportaciji deportira sama.  Film prejme nominacijo za oskarja za najboljši scenarij, nagrado  FIPRESCI na beneškem festivalu, nagrado občinstva za najboljši  tujejezični film na festivalu Sundance. S tretjim filmom
Pojdi in živel boš (Va, vis et deviens, 2005)
,  nagrajenem na filmskem festivalu v Berlinu, se režiser vrne k  portretiranju kolektivne usode skozi prizmo posameznikove življenjske  poti. Koncert je avtorjev četrti celovečerni film. Režiserjevi liki so  vedno znova izrinjeni, pahnjeni v geografsko izgnanstvo, kulturno  izobčeni, osebno zavrženi, prisiljeni v eksistenco laži, skrivnosti in  prevar, oropani pravice do preteklosti in spomina. V ospredju je  vprašanje posameznikove identitete v primežu kolektivne zavesti, spomina  in preteklosti.