Revni milijonar
        
        
Slumdog Millionaire
, 2008., Velika Britanija, 120 min.
        
            
        
        
       
        
        
        
     
    
    
        
        
        Režiser Danny Boyle ("Trainspotting", "28 Days Later") nam je predstavil romantično zgodbo o mladem in siromašnem Indijcu, ki se srečuje z raznimi problemi, potem ko se prebije do finalnega vprašanja v kvizu Lepo je biti milijonar. Jamala Malika, osemnajstletno siroto iz revnega dela Mumbaja, namreč od 20-ih milijonov rupij loči samo eno vprašanje na indijski različici kviza Lepo je biti milijonar. Ker nihče ne more verjeti, da bi res lahko znal odgovoriti na vsa vprašanja, ga aretirajo zaradi suma goljufije. Jamal nato policiji pove neverjetno zgodbo o svojem življenju na ulici in o dekletu, 
        
     
    
     
         18-letni Malik, sirota iz indijskega sluma, se na kvizu Lepo je biti  milijonar znajde pred zadnjim vprašanjem, toda preden bi lahko  odgovoril, ga odpeljejo na zaslišanje. Policija ga osumi goljufije, zato  prične fant pripovedovati svojo slikovito življenjsko zgodbo o bratski  ljubezni in rivalstvu, o neuslišani ljubezni, ki ji je vedno zvesto  sledil, in o nemogočih življenjskih razmerah ter usodah revnih ljudi, ki  kljub neenakosti v družbi nikoli ne obupajo nad življenjem. Film je  prejel zlati globus za najboljši film, režijo, scenarij in glasbo ter  kar 10 nominacij za oskarja.
deja za film REVNI MILIJONAR   se je rodila, ko je Tesso Ross s televizijske hiše Channel 4 poklicala Kate   Sinclair, ki je ravno lektorirala neverjetno knjigo. Rossova se je takoj odločila   za ekranizacijo. K sodelovanju je povabila Simona Beaufoya, ki je bil navdušen   nad idejo. Menil je, da večina zahodnih gledalcev ni imela priložnosti izkusiti   te plati Indije, ki je opisana v Swarupovi knjigi. Beaufoy se je osredotočil   na dve ključni tematiki - na pravljico o revežu, ki postane bogataš in kjer   junak premaga ogromne ovire, da bi prišel do srečnega konca, ter na izjemno   ozadje, v katerega je postavljena zgodba. Scenarij je nato dobil v roke   Danny Boyle, ki se je dela lotil nadvse spoštljivo in snemanje je steklo. Toda   kaj lahko zahodnjaška produkcija prinese v bistvu indijski zgodbi? Film je   dejansko posnet z vidika tujca, ki zgodbi ponuja večjo barvitost in živahnost. Prihod filmske ekipe je imel   močan vpliv na lokalno prebivalstvo, prav tako pa so ustvarjalci sami doživeli   kulturni šok, saj še niso imeli priložnosti izkusiti norišnice in
energije indijskega glavnega   mesta. Filmske ustvarjalce je presunila mešanica najhujše revščine in indijskega   izjemnega tehnološkega napredka, ki so ju izkusili med snemanjem v eni največjih   revnih četrtih - Dharaviju ter v eni najbolj živahnih - Juhuju. V film so skušali   vključiti čim več domačinov. V tehničnem smislu je bilo gneče in zmede na vseh   snemalnih lokacijah, Boyle pa v revnih četrtih ni želel snemati z velikimi   35-milimetrskimi kamerami. Manjše digitalne kamere so omogočile hitrejše snemanje   in tako so manj motili lokalne skupnosti. Na tak način pa so tudi uspeli ujeti   v objektiv del indijske resničnosti. Izbira lokacij in pridobitev   dovoljenj je bila prava mora, zato so bile ključne indijske zveze. Sodelovali   so z lokalno produkcijsko hišo India Take One, katere nasveti so jim koristili   pri hitrem premikanju med lokacijami. Zaradi milijonov avtomobilov, rikš in   taksijev na indijskih cestah je prometna gneča enak del vsakdana kot hrana   in spanje. Dodatni izziv je bil hitro spreminjajoči   se obraz glavnega mesta. V naprej izbrane lokacije so se v nekaj mesecih tako   spremenile, da so morali poiskati druge, saj so želeli filmu dati pečat s podobo   mesta, polnega energije, denarja, prahu in umazanije, predvsem pa polnega ljudi.